Bluedot
Fol tarafından yaratılan yeni marka kimliği, Bluedot’ın merkezindeki enerjiyi ve deneyim ruhunu yansıtacak şekilde tasarlandı. Deneyim ve güven duygusunu enerjik, premium ve ilgi çekici bir tasarımla bir araya getiren Fol, marka kişiliğini de bu ana hatlara bağlı kalarak oluşturdu.
Bluedot’ın kullanıcıların deneyimlerini merkeze alan ürünü, parantez ile sembolize edilerek logo type’taki “o” harfinde ve amblemde kullanıldı. Ayrıca bu parantez ve parantezin evrildiği buton formatı da görsel kimliğin ana öğelerini oluşturdu.
Logotype’da ana yapı olarak dengeli ve kontrastı az olacak şekilde tasarlanan, sans-serif Neurial Grotesk yazı tipi kullanıldı. Okunaklığı artırmak adına bu yazı tipi parantez dairesel formda tasarlandı.
Bluedot’ın isminde yer alan mavi ile Dünya için söylenen “pale blue dot”a referans olarak satürasyonu yüksek bir mavi, elektrikli araçlar ve marka enerjisini temsil etmesi açısından ise sarı renk ana renkler olarak seçildi. Tamamlayıcı renklerde ise Bluedot’ın deneyim çeşitliliğini anlatan geniş bir renk paleti yaratıldı. Palette yer alan 10 rengin kombinasyonlarından en uygun eşleşmeler seçilerek, B2B ve B2C iletişimleri için öncelikli kullanımları belirlendi.
Bluedot’ın büyüme sürecindeki tüm ihtiyaçlarına yanıt verebilmek için; farklı mecralara uygun logo, renk, motto, pattern ve fotoğraflı kullanımlar oluşturuldu. Böylece Bluedot’ın görsel dünyası uçtan uca tasarlandı.