Getir

7 milyar doları aşan değerlemesiyle adını Unicorn şirketler arasına yazdıran Getir, 1500’den fazla ürünü tek dokunuşla dakikalar içerisinde kapınıza getiren bir mobil ticaret uygulaması. Aynı zamanda  sahip olduğu iş modeli ile dünyada bir ilk olma özelliğini taşımaktadır.

Fol ekibi olarak, bu çığır açan yeni ve heyecan verici iş modelini hayata geçirmek için Getir’in kurucusu Nazım Salur liderliğinde Getir ekibi ile yakın işbirliği içinde çalışarak, logo, kurumsal kimlik ve kullanıcı arayüzü öğelerine kadar tüm hizmete nüfuz eden zengin bir görsel kimlik geliştirdik. 

Getir logo ve kurumsal kimlik tasarımı 2015 yılında Fol tarafından tasarlandı.

Getir ekibi ile birlikte, mobil teknoloji, perakende ve lojistik alanındaki bilgileri başarılı bir şekilde sentezleyerek, hedef kitlemizin ‘zamandan tasarruf’ etme içgüdülerini de göz önüne alarak, marka deneyimini oluştururken tüm etkileşim alanları için çok  yönlü bir kimlik hazırladık. Tek kelimeden oluşan marka ismininin akılda kalıcılığını sağlamak için okunaklı, küçük harflerden oluşan özel tasarlanmış bir logo çalıştık. 

Renk paleti seçiminde, tipik olarak perakende ve start-uplar ile ilişkilendirilen maviler ve kırmızılardan belirgin şekilde farklılaşarak; cesur, parlak ve kategori için oldukça yenilikçi renkler seçtik. Marka ismini parlak sarı renk ile kullanarak, zengin ve doygun bir görünüm için mor renge yerleştirdik. Tasarladığımız kimliği, getir kuryelerinin kıyafetlerine, motorsiklet ve arabalarına, taşıma çantalarına ve diğer pek çok malzemeye uyarladık.

Marka kimliğini mobil uygulama UI & UX çalışmalarına nasıl taşıyabileceğimiz üzerine detaylı çalıştık. Getir’in kullanılabilirliğini artırmak için taslak ve eskizler oluşturarak, kullanımı kolay, yepyeni bir tasarım sistemi oluşturduk.

Getir’in çığır açıcı iş modeli için hazırladığımız tasarım sistemi pek çok uygulamanın kullandığı bir tasarım sistemine dönüşerek benzer uygulamalara ilham oldu.

Getir, bugün Türkiye’nin en fazla günlük kullanıcısı olan uygulaması konumunda.